Direcția Națională de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează populația asupra înmulțirii cazurilor de spoofing telefonic, o metodă folosită de atacatori pentru a păcăli utilizatorii, afișând pe ecranul telefonului un număr fals, care pare să aparțină unei instituții de încredere – cum ar fi o bancă, o autoritate publică sau un furnizor cunoscut de servicii.

Scopul acestor apeluri înșelătoare este obținerea de informații confidențiale, precum date personale, coduri de securitate, parole sau chiar acces la conturi bancare.
„Este esențial ca oamenii să înțeleagă că doar pentru că un număr afișat pare oficial, nu înseamnă că este autentic. Atacatorii pot clona cu ușurință aceste numere”, transmite DNSC.
Recomandările specialiștilor
- Nu divulga informații personale sau bancare la telefon, indiferent cine pretinde că te sună.
- Verifică orice apel suspect, contactând instituția printr-un număr oficial, de pe site-ul lor sau de pe documente sigure.
- Nu acționa sub presiune – tacticile folosite de infractori includ mesaje alarmante sau apeluri cu caracter urgent.
- Activează metodele de protecție suplimentare, cum ar fi autentificarea în doi pași oferită de bancă sau operatorul de telefonie.
Chiar dacă numărul apelant pare cunoscut sau „oficial”, fii vigilent! Tehnicile de inginerie socială pot convinge chiar și cei mai precauți utilizatori.
Pentru orice suspiciune privind un apel fals sau fraudulos, poți contacta 112 sau să semnalezi incidentul pe www.dnsc.ro.
Securitatea ta începe cu o decizie informată.
Urmărește Dâmbovița PRESS și pe Google News Știri de ultima oră și AICI
