În conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Liceul Teoretic „Ion Ghica” Răcariorganizează concurs pentru ocuparea unui post de administrator financiar I S – contabil sef, pe perioadă nedeterminată.
CONDIŢII DE PARTICIPARE
- Cerinţele generale de participare la concurs
Conform art.15 din HG. 1336/2022 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
- are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spatiul Economic European (SEE) sau cetatenia Confederatiei Elvetiene;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificările şi completările ulterioare;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, dupa caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnata definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoana candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu exceptia situaţei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsa complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat masura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitarii unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare.
- Condiţii specifice de participare la concurs:
– studii superioare economice absolvite cu diplomă de licenţă/master;
– vechime în specialitate de minim 5 ani;
– abilităţi de muncă în echipă;
– cunostinţe de operare PC şi sistemul electronic de raportare a situaţiilor financiare din sistemul public;
– capacitate de analiza şi sinteză;
– atenţie crescută la detalii şi spirit de observaţie;
– aptitudini de conducere, previziune, organizare, decizie, coordonare, control şi evaluare;
– disponibilitatea la programul de lucru prelungit în funcţie de cerinţele şi solicitările pe care le impune activitatea;
- Actele necesare în vederea participării la concurs:
a) formular de inscriere la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz;
d) copiile documentelor care atesta nivelul studiilor si ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănatate corespunzatoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitătile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni
sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare;
i) curriculum vitae, model comun european;
Actele solicitate în copie vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.
În cazul cazierului, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.
Bibliografia concursului de ocupare a postului de administrator financiar I S – contabil şef:
- Legea nr.1/2011 – Legea educaţiei naţionale;
- Ordinul nr. 5447/31.08.2020 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar ;
- Legea nr. 82/1991 a contabilității republicată cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 1792/2002 privind aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare.
- Ordin nr. 517/2016 din 13 august 2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcționare a sistemului național de raportare – Forexebug.
- Ordinul M.F.P. nr. 2021/2013 pentru modificarea şi completarea normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul M.F.P. nr. 1917/2005;
- Ordinul MFP nr. 2332/2017 pentru aprobarea Normelor Metodologice referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv
- Ordinul nr. 720/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice autonome, instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetele creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetele fondului de risc şi bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de instituţiile publice, indiferent de modalitatea de organizare şi finanţare a acestora, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare
- Legea 98/2016 privind achizițiile publice actualizată
- Ordinul nr. 2861/2009 privind aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, cu modificările şi completările ulterioare;
- O.G. nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 3471/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 1661 bis/ 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de încasare şi utilizare a fondurilor băneşti primite sub forma donaţiilor şi sponsorizărilor de către instituţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 2035/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evidenţa, gestiunea şi inventarierea bunurilor culturale deţinute de muzee, colecţii publice, case memoriale, centre de cultură şi alte unităţi de profil, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
- O.G. nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcţiune, casare şi valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului şi al unităţilor administrativ teritoriale;
- Ordinul nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanța nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar-preventiv, cu modificările şi completările ulterioare (republicată);
- ORDIN nr. 923 din 11 iulie 2014 (*republicat*)pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu;
- Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor;
- Legea nr. 311/2013 a muzeelor și colecțiilor publice, republicată cu modificările ulterioare.
- Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil, republicată;
- Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 2876/2019, publicat in Monitorul Ofician nr. 729 din 5 septembrie 2019. pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1917/2005;
- Ordinul nr. 56/2020 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind utilizarea și completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) și a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul M.F.P. nr. 246/2005;
- Hotărârea nr. 1.031 din 14 decembrie 1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înregistrarea în contabilitate a bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului și al unităților administrativ-teritoriale
- Ordinul nr. 1.826 din 22 decembrie 2003 pentru aprobarea Precizărilor privind unele măsuri referitoare la organizarea și conducerea contabilității de gestiune
- Ordinul nr. 600/2018 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice.
Dosarele de înscriere la concurs se vor depune la sediul Liceului Teoretic „Ion Ghica” Răcari, în perioada 08.05.2023 – 12.05.2023, de luni până vineri între orele 9:00 – 15:00, la secretariatul unităţii şcolare.
Data limită până la care candidaţii vor depune actele pentru dosarul de concurs este 12 mai 2023 ora 15:00.
CALENDARUL CONCURSULUI
ETAPA DE CONCURS | DATA/PERIOADA |
Publicarea concursului | 04.05.2023 |
Depunerea dosarelor | 08.05.2023-12.05.2023 ora 15:00 |
Selecţia dosarelor | 15.05.2023 ora 16.00 |
Afişarea rezultatelor în urma selecţiei dosarelor | 16.05.2023 ora 16:00 |
Depunerea contestaţiilor în urma selecţiei dosarelor | 17.05.2023 ora 16:00 |
Afişarea rezultatelor în urma contestaţiilor selecţiei dosarelor | 18.05.2023 ora 16:00 |
Proba scrisă | 22.05.2023 ora 10:30 |
Afişarea rezultatelor în urma probei scrise | 22.05.2023 ora 15:00 |
Depunerea contestaţiilor în urma rezultatelor de la proba scrisă | 23.05.2023 ora 15:00 |
Afişarea rezultatelor în urma contestaţiilor de la proba scrisă | 24.05.2023 ora 15:00 |
Proba practică | 25.05.2023 ora 10:30 |
Afişarea rezultatelor la proba practică | 25.05.2023 ora 15:00 |
Proba de interviu | 26.05.2023 ora 10:30 |
Afişarea rezultatelor la interviu | 26.05.2023 ora 15.00 |
Afişarea rezultatelor finale | 29.05.2023 ora 16.00 |
Toate probele se vor susține la sediul Liceului Teoretic „Ion Ghica”, din str.Ana Ipătescu, nr.81, Răcari.
Candidații se vor prezenta având asupra lor actul de identitate (C.I./B.I.).
Persoană de contact: Hrehoreșen Oana, telefon 0723561618.
Director,
Prof. Hrehoreșen Oana