Festivalul BABEL și-a continuat călătoria artistică luni, într-o zi în care tema Spațiului a fost explorată prin filtrele memoriei colective, ale gestului scenic și ale introspecției. Spațiile de joc s-au transformat în scene ale reamintirii și ale expresiei, iar publicul din Târgoviște a fost din nou parte a unei experiențe culturale transnaționale.
Ziua a debutat la ora 11:00, cu o nouă ediție a Întâlnirilor Babel în foaierul Teatrului „Tony Bulandra” – un spațiu de reflecție și dezbatere în care artiști invitați din România, Grecia și Franța au discutat despre rolul spațiului scenografic în raport cu corpul actorului și cu publicul. În paralel, în studioul „Hugo Wolff”, actrița și coregrafa Délia Mucică a susținut atelierul Corp și Timp: Spațiul Memoriei, în care participanții au fost ghidați printr-o serie de exerciții performative dedicate corporalității și memoriei senzoriale.
De la ora 16:00, Sala Studio „Mihai Dimiu” a găzduit spectacolul The Echo of Silence, adus de compania Stoa Theatre din Grecia, sub regia Ekaterinei Stavropoulou. Spectacolul nonverbal, intens fizic și poetic, a construit o meditație scenică despre spațiul interior și amintirea tăcerilor care ne modelează, fiind recomandat unui public peste 15 ani.
În Sala Mare, de la ora 18:00, s-a jucat spectacolul Pasărea de hârtie, regizat de Alice Barb și prezentat de Teatrul „Stela Popescu” din București. O poveste delicată despre copilărie și refugiu, montată cu o sensibilitate aparte, în care spațiul devine personaj: o casă a fragilității și a visului.
Tot la ora 18:00, în Piața „Mihai Viteazul”, compania Mala Performers din Spania a adus spectacolul stradal Urbana Ritualis, un performance itinerant care a combinat dansul contemporan, sunetul live și elementele de artă vizuală pentru a crea un ritual urban despre granițe și apartenență.
Cinematografia și-a păstrat locul special în program, cu proiecția, la ora 19:00, în Cinema „Independența”, a filmului documentar Fracturi ale Timpului, realizat de regizoarea franceză Chloé Vienne. Filmul, proiectat în premieră națională, a propus o explorare a spațiilor abandonate din Europa și a modului în care acestea reflectă istoria colectivă.
De la ora 20:30, în Sala Sindicatelor, publicul a asistat la reprezentația spectacolului Cenușa din vise, o producție a Teatrului Municipal din Baia Mare, regizată de Norbert Boda. Spectacolul, poetic și întunecat, a investigat granița dintre real și imaginar, între spațiul visului și cel al eșecului social.
Seara s-a încheiat spectaculos, la ora 22:00, în Piața „Mihai Viteazul”, cu performance-ul multimedia Lightscapes, realizat de compania Lumen Lab din Franța. Folosind proiecții video pe clădiri, dans aerian și muzică experimentală, spectacolul a oferit o reinterpretare a spațiului urban nocturn ca peisaj în continuă metamorfoză.
A fost o zi în care spațiul s-a transformat dintr-un cadru fizic într-un teren al introspecției și al întâlnirii, al trecutului și al posibilului.
Urmărește Dâmbovița PRESS și pe Google News Știri de ultima oră și AICI