Primăria orașului Titu aduce la cunoștința cetățenilor o serie de modificări legislative privind radierea din oficiu a autovehiculelor, în contextul aplicării Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 84/2024, care urmărește creșterea siguranței rutiere.

Potrivit noilor reguli, vehiculele care nu îndeplinesc anumite condiții vor fi radiate automat din registrele auto, în următoarele situații:
- După 9 luni de la suspendarea înmatriculării, dacă dreptul de proprietate nu a fost transcris;
- După 3 ani de la suspendarea înmatriculării, în cazul expirării sau anulării inspecției tehnice periodice (ITP);
- După 10 ani, pentru vehiculele de interes istoric fără ITP valabil și mențiune în certificatul de înmatriculare (radierea se va face doar după 20 mai 2028).
Pentru moment, până la actualizarea aplicațiilor informatice, radierea din oficiu poate fi solicitată printr-o cerere scrisă, depusă fie la ghișeul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Dâmbovița, fie prin email (permise-inmatriculari-db@mai.gov.ro).
Procedura include verificarea situației în Registrul Național, notificarea proprietarilor și aplicarea radierii conform termenelor legale.
Modelul de cerere este disponibil gratuit atât la ghișeu, cât și la cerere pe email.
Pentru mai multe informații și sprijin, Primăria Orașului Titu recomandă cetățenilor să contacteze Serviciul Impozite și Taxe la numărul de telefon 0245 651 095.
Documentele oficiale pot fi consultate pe site-ul Instituției Prefectului Județul Dâmbovița și în actele normative:
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 (republicată)
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 84/2024
Primăria Orașului Titu rămâne alături de comunitate pentru clarificări și suport în aplicarea noilor reglementări.
Urmărește Dâmbovița PRESS și pe Google News Știri de ultima oră și AICI