ATENȚIE!Continuă campania frauduloasă propagată prin SMS, care vizează utilizatori din România cu un mesaj bazat pe scenariul clasic al neplății facturii pentru consumul de energie electrică și amenințarea cu sistarea furnizării serviciului. Astfel ei generează emoție și neatenție în rândul potențialelor victime.
Aceste atacuri tip #SMishing sunt lansate aleator, către utilizatori români, indiferent de furnizorul avut. Deși campania impersonează compania Transelectrica, astfel de mesaje au fost primite inclusiv de clienți ai Electrica Furnizare.
Odată ce potențiala victimă accesează link-ul din curiozitate, este redirecționată către un site de phishing cere și colectează date sensibile (personale și de card), acestea ajungând în posesia atacatorilor.
Deși conține elemente de identitate vizuală corespondente Transelectrica, este evident că nu ne aflăm pe un canal de comunicare oficial pentru respectiva companie, dacă citim numele de domeniu al site-ului pe care suntem trimiși (ithmeony[.]space)!
Textul mesajului este unul care nu respectă în totalitate rigorile limbii române
Verificați mereu sursa mesajelor, înainte de a face o acțiune care v-ar putea pune în pericol datele
Atunci când nu sunteți siguri că ar fi trebuit să primiți un mesaj, verificați transmiterea lui de către expeditor pe canalele de comunicare alternative
Evitați accesarea de link-uri din astfel de surse necunoscute sau dubioase și verificați-le cu o soluție de securitate, atunci când aveți dubii
Nu furnizați date personale, date de autentificare sau date financiare la cerere, în urma accesării unor astfel de link-uri.
Dacă ați furnizat din neatenție date, aplicați recomandările DNSC, pas cu pas: https://www.dnsc.ro/…/cum-procedez-daca-am-fost-pacalit…
Urmărește Dâmbovița PRESS și pe Google News